جوابهای کمترین مربعات معادلات (ax=b,xc=d)

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه، جوابهای کمترین مربعات و با کمترین نرم معادلات ماتریسی (ax=b,xc=d) وجوابهای مقید کمترین مربعات با تعدادی قید از قبیل تقارن، تعامد، تقارن و تعامد، تقارن و خودتوان، متقارن بازتابی و...مورد بررسی قرار می گیرد. علاوه براین اصلاح بهینه دستگاه معادلات نشدنی با تغییر در ماتریس های ضرایب و ماتریس های سمت راست مورد مطالعه قرار می گیرد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

موجکهای چبیشف برای حل عددی معادلات انتگرال تصادفی ولترا با روش کمترین مربعات

این مقاله با استفاده از موجک چبیشف و روش کمترین مربعات، یک روش تقریبی برای حل معادله انتگرال ایتو-ولتراارائه می دهد. معادله انتگرال ایتو-ولترا با روش کمترین مربعات به وسیله موجک چبیشف به یک دستگاه معادلات خطیتبدیل می شود که آنالیز خطای روش پیشنهادی، ارائه شده و سرعت همگرایی نیز اثبات شده است. همچنین مثال هایعددی میزان دقت و کارآمدی این روش را نسبت به روش ماتریس عملیاتی تصادفی نشان می دهند.

متن کامل

استفاده از معادلات مولتی‌کوآدریک و روش تناظریابی کمترین مربعات جهت انجام تناظریابی تصاویر SAR

امروزه با گسترش علم و فن‌آوری و به ویژه انجام ماموریت‌های گوناگون در جهت تهیه تصاویر راداری از سراسر دنیا، بحث استفاده از این تصاویر در جهت تولید محصولات گوناگون از جمله مدل ارتفاعی زمین اهمیت یافته است. یکی از موارد مهم جهت انجام مطالعه، بحث تناظریابی تصاویر SAR است. تناظریابی در این تصاویر به علت وجود پدیده‌های گوناگون هندسی از جمله سایه، همپوشانی و کوتاه‌شدگی در کنار نویزهای مختلف که مهم‌تری...

متن کامل

استفاده از معادلات مولتی کوآدریک و روش تناظریابی کمترین مربعات جهت انجام تناظریابی تصاویر sar

امروزه با گسترش علم و فن آوری و به ویژه انجام ماموریت های گوناگون در جهت تهیه تصاویر راداری از سراسر دنیا، بحث استفاده از این تصاویر در جهت تولید محصولات گوناگون از جمله مدل ارتفاعی زمین اهمیت یافته است. یکی از موارد مهم جهت انجام مطالعه، بحث تناظریابی تصاویر sar است. تناظریابی در این تصاویر به علت وجود پدیده های گوناگون هندسی از جمله سایه، همپوشانی و کوتاه شدگی در کنار نویزهای مختلف که مهم تری...

متن کامل

حل عددی معادلات انتگرال با روش کمترین مربعات متحرک

در این پایان نامه بعد از معرفی روش کمترین مربعات متحرک به حل عددی معادلات انتگرال یک بعدی و دو بعدی و معادلات انتگرال-دیفرانسیل خطی و غیر خطی می پردازیم. این روش یک ایزار موثر برای تقریب یک تابع مجهول با استفاده از داده های نا منظم است. روش کار به این ترتیب است که ابتدا جواب معادله را با روش کمترین مربعات متحرک تقریب زده و با کمک نقاط هم محلی به یک دستگاه رسیده و سپس آن را حل می کنیم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه گیلان - دانشکده علوم ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023